Eerste echte IFR/First real IFR
Zo vandaag mocht ik eindelijk weer een stukje in de lucht knorren en wat heb ik daar van genoten. Voor het eerst het B-patroon gevlogen met J. P. en het was super turbulent. Doordat ik nog wat last had van mijn rechterelleboog was dit iets minder aangezien ik nu excessief met mijn rechterhand het "gas" moest bedienen om een beetje op hoogte te blijven. Mijn propeller bleef min of meer de hele tijd naar voren staan omdat ik af en toe zelfs de gashendel helemaal naar voren moest schuiven wilde ik niet van mijn hoogte afwijken.
Voor de mensen die het niet kennen het B-patroon is een patroon waarbij je rechtuit moet vliegen met verschillende snelheden en daarbij onderweg bochten moeten draaien die "Rate one turn"(dat is 360 graden draaien in twee minuten) moeten zijn. Het ging wel redelijk goed.
Well today I finally got to snoop around in the air again and I really enjoyed doing that. For the first time I flew a B-pattern with J. P. it was a very turbulent day.
Because I still had a sore elbow this was a bit nasty because I had to change my throttle excessively to maintain hight. My propeller was the whole exercise in full forward because I had to push full throttle sometimes maintaining hight.
For the people that are not familiar with a B-pattern that is a pattern which implies straight and level flight at different speeds and during that I had to make several "Rate one turns"(360 degrees turns in two minutes). I went pretty well.
<< Home