Sunday, April 17, 2005

Sevilla

Gisteren ben ik samen met Gerald S. en een andere instructeur N. F. naar Sevilla gegaan om daar een approach te doen Ik moest heen vliegen en Gerald S. terug. Was me wel een hele onderneming. Mijn geplande vlucht liep bij het vertrekken al meteen anders aangezien we naar Rosal (een meldingspunt op een airway) werden gestuurt in plaats van eerst via het baken BJA. In de buurt van Faro was de toren uiterst vriendelijk door me een keuze aan approaches te geven en uiteindelijk waren we geklaart voor de ILS approach op baan 27. Toen we heel dicht bijwaren en al bezig waren om de approach te beginnen kwam de toren terug met dat we naar downwind van het linkerhand circuit baan 27 mochten???? Haha was een beetje in de war hadden wij het idee. Maar al met al de approach afgemaakt met een variable wind van 10 knopen. Die naald wilde niet echt blijven zitten waar ik wilde helaas. Maar met deze wind was dat wel logisch zei de instructeur. Aangekomen hadden we een vertraging laten sturen maar doordat we toch later bij de kist waren was ons vluchtplan voor terug geanuleerd. We moesten toen opnieuw een vluchtplan maken en moesten een uur wachten. Ondertussen dus wel wat leuke foto's kunnen maken van vliegtuigen en een helicopter die ook landde.

N. F.


Gerald S.


Metroliner


Airbus A-320


Dassault Falcon (mystere) 20D-5




Robinson






Luchthaven/Airport


Airbus A-320


Luchthaven/Airport


Monteito


Yesterday I went together with Gerald S. and another instructor N. F. to Seville to make an approach. I did the flight to Seville and Gerald S. to Evora. It was a nice adventure and from the take off at Evora it went allready different than plannend because we were send direct to Rosal ( a reporting point at an airway) instead of via the beacon BJA. In the vincinity of Faro the tower was utmost friendly to let us choose which kind of approach we wanted to do. We choose an ILS approach and were cleared to do so. But approaching the approach we thought that the tower was a little bit confused because he wanted to send us to the lefthand downwind runway 27??? Hahaha funny. But anyhow we finished the approach whith a variable wind of ten knots. The needle wouldn't remain steady the silly thing. But my instructor said that with this wind it was very common. When we arrived at Seville we delayed our flightplan. But because we were later than expected the flight was cancelled and we had to file a new plan so we had to wait for an hour. Because of that I was able to make some nice pictures of aircrafts.