Thursday, July 05, 2007

LDY & SXF

Daar ben ik weer,
Terug in East Midlands. Ik heb afgelopen maandag en gisteren een Londonderry en een Berlijn gedaan. Londonderry is waarschijnlijk wel de kortste startbaan tot nu toe. Ik vloog weer met Nick D. en heb drie sectoren gevlogen.
Met wat hulp in de landingen want die gaan nog niet zo fantastisch en de Radio Telefonie (RT) wordt al iets beter maar taxi en vlieg klaringen zijn nog wel lastig.
Mijn laatste landing in de nacht was erg lastig ik was veel te lang aan het flaren (het uit laten vliegen totdat het vliegtuig uit zichzelf land) waardoor we ver landde maar het was in ieder geval iets beter. Nog wel wat onduidelijkheid gehad over een procedure maar op de grond konden we de juiste procedure terug vinden. Wel werd me verteld dat ik echt voor mijzelf moet zorgen omdat niemand anders dat doet. Gisteren vloog ik met Tim H. hij was een stuk uitgebreider met uitleg waardoor ik ontzettend veel informatie heb mee gekregen. De debrief was erg lang maar wel nuttig. Ik heb weer drie sectoren gevlogen merkte wel dat ik wat vermoeider was en simpele dingen vergat. Drie landingen gemaakt hoewel de eerste met wat sterke vlagen wind was waardoor de Captain het over moest nemen en de laatste twee gingen beter. De allerlaatste was ik zelf het meest trots op en het bleek dat ik die helemaal zelf had gedaan dus dat was leuk om te horen. Vandaag een stand-by en morgen weer dezelfde vlucht als gisteren. Ik ben heel benieuwd. Zo nog aan de studie over de procedures want dat is wel nodig. Tot gauw.

Here I am again.
Back in East Midlands. Last Monday and yesterday I did a Londonderry and Berlin. I think at Londonderry they have the most shortest runway I have ever seen ever since the beginning. I flew with Nick D. again and did three sectors.
I still got some help on the landings since they have not been so great and the RT (Radio Telephony) is improving but needs more improvement. Taxi clearances and flight plan clearances are the hardest. My last landing in the night was the hardest one since I flared too long (keeping the nose up and letting the aircraft land out of itself) so we landed up far on the runway but at least it was a little bit better. We had some unclear issue about a procedure and managed to figure it out on the ground. They told me though I had to take more care for myself since nobody else will. Yesterday I flew with Tim H. he was very expanded in his explanation which gave me a lot of new information. We had an awfully long debrief but it was very useful. Again I did three sectors and notices I got a little bit tired which made me forget the most simple items. I did three landings and one landing was with gusty wind so the Captain had to take over. The last two went much better. The very last landing felt like the best and it was nice to hear I did it all myself. Today I have a standby and tomorrow I am having the same flight as yesterday. I am looking forward to it. Well I will start study procedures now since that is always worth while. See you soon