Sunday, August 26, 2007

Terug bij af? / Back to zero?

Een verwarrende en teleurstellende week. Ik heb drie dagen gevlogen waarvan de eerste met Steven A. de vlucht ging goed en de landingen waren volgens hem goed. Aan het einde van de vlucht kwam ik Bolette H. tegen en die vertelde me dat we in de sim landingen moesten gaan oefenen. Dat verwarde me nogal want de landingen gingen juist zo goed. De dag erna echter vloog ik met Goran G. en de landingen gingen niet zo lekker meer. Hij kreeg een telefoontje tussendoor dat hij een progressie check moest gaan afnemen. Hij wilde dat niet diezelfde dag doen omdat we al twee sectoren hadden gedaan. De dag erna ging het niet lekker. Het vliegen en alles ging wel goed. We moesten bijna uitwijken omdat er een jongen aan boord was die niet leek te ademen. Ik merkte dat ik rustiger bleef dan verwacht. En de captain ging zelfs naar achteren om te kijken of alles weer een beetje in orde was. De jongen is in Ciampino door een ambulance opgehaald. Die reed er vervolgens vandoor zonder man en tweede zoon. Alles is goed gekomen. Maar het landingsgewicht was hoog en we hadden tailwind dus de standaard manier van landen kon ik niet toepassen. Ik moest later flaren en het gas open laten. Ik merkte dat hij ook moe was want hij wilde niet meer dat ik de laatste landing ook deed ook al was er bijna geen wind. Aan het einde van de vlucht zei hij dat ik wel kon gaan en dat alles eigenlijk in orde was behalve mijn landingen. Bah. Ik vraag me af of er een deel tussen de oren is gaan zitten want zodra ik hoorde dat ik weer de simulator in moest ging ik me namelijk weer zorgen maken terwijl de landingen daarvoor wel goed gingen.

A confusing and disappointing week. I flew three days of which the first one with Steven A. the flight went well and the landings where good according to him. At the end of the flight I ran into Bollete H. and she told me we had to go in the simulator to practise landing. That confused me since my landings where improving a lot. The day after I flew with Goran G. and the landings where not going to well anymore. He received a phone call in between telling that he had to take a progression check with me. He found it unfair to do it that day cause we already did two sectors. The day after it did not go well either. Flying and everything went well. We almost had to divert cause we had a young boy on board that did not seem to breath. I remained calmer then expected. The captain even went to take a look for the boy in the back whilst I was flying. The boy got caught by an Ambulance in Ciampino that took off without the dad and the other son. All went well. The landing weight was high and we had a tailwind so I could not adhere the standard way of landing. I had to flare much later and leave the thrust on there. I noticed he was also very tired since he did not want me to do the last landing even though the conditions where calm. At the end of the flight he told me to go and that everything was all right except for my landings. Bah. I really wonder if it is partially between my ears cause as soon as I heard I had to go back in the simulator I started to worry and my landings where getting better before that.