Monday, September 17, 2007

Stap in de tijd / A step in time

Wow zoveel dagen zijn er voorbij gevlogen.
Ik heb de simulator training gedaan in EMA en was vervolgens een paar dagen ingeroosterd in EMA. De simtraining was op zich wel nuttig en het was een stuk serieuzer dan we dachten helemaal omdat de instructeur Marco C. zei dat hij het advies zou geven ons verder te laten trainen met de lijntraining. Dat klonk dus alsof we er anders uit geknikkerd zouden worden. De dagen erna vloog ik voornamelijk met Steven A. De landingen gingen redelijk goed maar hij vond het nog steeds niet voldoende dus helaas. Hij zei wel dat als deze landingen op een lijncheck gebeurden dat was ik wel geslaagd. Ik zag dat ik de week erop weer was ingedeeld in East Midlands. Maar op maandag kwam ik terug uit East Midlands en kreeg een telefoontje dat ik naar Prestwick moest en een dag eerder dan geplanned. Helaas maar drie dagen vrij gehad maar ik had gelukkig ook maar drie dagen in Prestwick. Alle dagen vloog ik met John T. en hij zag al snel wat het probleem was namelijk mijn eigen zelfvertrouwen op het laatste stukje. Ik hoefde alleen na het landen het stuurkolom nog vast te houden in plaats van de neus te laten zakken en dan was ik er. Alle landingen waren wel veilig genoeg om geslaagd te zijn voor een lijncheck maar het kon nog beter zei hij.

Wow so many days past by. I have had the simulator training in East Midlands and was scheduled for a couple of flights in East Midlands after that. The simulator training was useful and it was far more serious then we expected. Marco C. the instructor told us he would recommend to let us continue the linetraining. So it really sounded as if that was all about being with or without job. The days after that I flew with Steven A. most of the times. The landings where reasonable good but he thought it was still not enough. Though if it would have been a linecheck I would have passed he said. I saw I was scheduled in East Midlands again the next week. But on Monday I came back from East Midlands and I received a phone call they took me off the schedule and send me to Prestwick one day earlier then planned. Unfortunately I only had three days off but luckily I had only three days in Prestwick. All days I was scheduled with John T. and he saw the problem quite fast. The biggest problem was me and my trust in the last part after landing. I only need to hold the steering column better after landing instead of letting the nose drop and then I am finished. All landings where safe enough to be successful for a line check but I am able to do better he said.