Wednesday, September 26, 2007

Eerste dag / First day

John T. bleek toch de dag erna ziek te zijn ondanks dat we nog met elkaar stonden ingedeeld. Aan de ene kant erg jammer want ik kan veel van hem leren en aan de andere kant was het wel spannend om nu met een captain the vliegen die geen lijntrainer is. Ik vloog met Frederik P. een erg aardige man uit Luxemburg die vloeiend Frans sprak. Toen ik hem de eerste PA hoorde doen in het Frans grapte ik meteen over dat ik nu de mijne niet meer durfde te doen omdat mijn Frans lang niet zo goed is als het zijne. Hij heeft me uiteindelijk geholpen met wat ik kon zeggen dus dat was gaaf. We hebben ontzettend veel lol gehad in de cockpit en een hoop ervaringen en gedachten uitgewisseld. Ik mocht een foto van hem maken en op de site zetten en hij kwam tevens met het idee om aan het einde van de vlucht een foto met de hele crew te maken als herinnering. De landingen waren lang niet zo goed als dat ik weet dat ik kan maar ze waren in ieder geval niet te hard en veilig op de blokken. Wat een spannende ervaring zo’n eerste dag na de lijn check.

John T. appeared to be ill the day after despite the fact we where still rostered with eachother. On one hand it was a pitty cause I can learn a lot from him and on the other hand it was very exciting to fly with a captain that was not a line training captain. I flew with Frederik P. a very nice man from Luxembourgh whom spoke French fluently. When I heard him doing the first PA I jokes with him that I was now afraid to do my PA in French cause my French was not as good as his. He helped me with my speech so that was cool. We had a lot of fun in the cockpit and shared a lot of experiences and thoughts. I was allowed to make a picture of him and put it on the site and he came with the idea to make a picture at the end with the entire crew as a memory. My landings where not as good I am capable of but at least they where not so hard and safe on the blocks. What an exciting experience that first day after the line check.

This is Fred P.


TPrestwick runway


The first crew after linecheck